понедељак, 14. август 2017.

Jedan kroj, 2 haljetka


Najnoviji 11. broj Magazina o šivenju i krojenju Anita Mei konačno je pred Vama!
Tema broja je leto i opuštanje uz vaš omiljeni hobi - šivenje, a Cica-Naslovnica obukla se u sladoled od čokolade i maline :)

http://anitamei.blogspot.rs/2017/08/jedanaesti-broj-je-pred-vama.html

U novom izdanju Magazina objavili smo puno zanimljivih i korisnih ideja za kreativce:

- muški sako
- 3 letnje haljine
- kupaći kostim
- info o iglama i koncima za ručno i mašinsko šivenje
- postavljanje pločica, i još mnogo toga.


Ovde predstavljam 2 haljine koje su izašle u 11. broju naše Anite, i za koje sam modelovala, takoreći, jedan kroj.



Fotografije sam preuzela iz Magazina Anita Mei koji možete prelistati ovde ili klikom na sliku naslovnice gore.
Fotograf je Sanja Veljković.

*   *   * 

1. Haljina sa kragnicom


Negde na internetu pronašla sam ovu sličicu haljine sa crvenog tepiha i toliko mi se dopala da sam odlučila da je iskrojim sama, jer nisam imala šnit.


 Kada sam je sašila, videla sam je i u TV seriji "Dva ipo muškarca" (Two and a half men) i oduševila se još više! Moja haljinica sa Čarlijem! :D Naravno, Dženi Makarti je mnogo više otkrila svoj izuzetni dekolte, a ja sam svoju varijantu malčice zatvorila.



Haljina je običnog kroja bez rukava, pripijena uz telo, sa valovitom organdinskom trakom na lastišu kao minijaturnim rukavima, kopčanje je na korset traku, kragna je odvojena od vratnog izreza, pa se haljina može nositi i bez nje, sa nekom lepom ogrlicom.



Koristila sam blago rastegljiv materijal u sivoj boji, nešto poput tanjeg štofa, namenjenog za šivenje sukanja. Na originalnom modelu čini se da je haljina sečena u struku, a ja sam svoju iskrojila iscela. Moj kroj je izmodelovan od osnovnog kroja za haljinu sa okruglim izrezom koji sam dekoltirala u obliku trapeza (slika gore). Dubinu izreza odredićete merenjem visine od ramena (meriti tik uz vrat) do željene tačke grudnog koša. Šavovi su sa strane i na prednjici, gde je i korset kopčanje, a shodno tome i mali izrez za hodanje na donjoj ivici, jer sam je sašila krajnje tesno. Leđa krojiti 1x na pregibu tkanine, a prednjicu krojiti 2x.


Kroj, naravno, ima i ušitke na prednjem delu i leđima radi lepšeg prijanjanja uz telo. Haljina je sašivena na uobičajen način, a vratni izrez i izrezi rukava imaju ušivenu organdin traku - uža traka za izrez oko vrata, i šira na izrezima oko ruku koji imitiraju malecne rukave.

Kragnu sam sašila prema modelu za košulje, a ivice blago zaoblila i našila valovitu organdin-traku na lastišu koja se vezuje na sredini.




*   *   *

2. Haljinica od lana 


Ovaj komad krojila sam koristeći gornji deo šnita za haljinu sa kragnicom. Kroj haljine sa kragnicom presekla sam horizontalno na mestu ispod grudi, 3-4 cm ispod početka vertikalnog ušitka, a donji deo sam izmodelovala u cvikle, kao što možete videti na donjoj slici. 



Krojni deo br. 2 možete iskrojiti na pregibu tkanine tako što ćete prethodno papirni krojni deo presaviti na pola po dužini. Ostali delovi kroje se po 2x.
Haljina se šije na uobičajen način, na leđima je prišiven rajsferšlus, a na prednjoj strani našiveni su lančić sa ključićima i 4 dugmenceta kao ukras. Lančić seže do leđa, sve do rajsferšlusa. Kao što je već rečeno, ova haljina sašivena je od lana, a u Magazinu Anita Mei naći ćete i tekst o ovom prirodnom materijalu, njegovim svojstvima i primeni u šivenju.



6 коментара:

  1. Koliko vidim, nije ti ne itrebao šnit, spremna si za crveni tepih!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :D Hvala, Iskrice! Nije trebao šnit, lako je za šivenje :)

      Избриши
  2. Jao Jelena, haljina je predivna! Ja smekam istu haljinu vec par godina i kanim se da je napravim. Tvoja je ispala divna. Bravo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Ana, još jednom. Još samo kragnu da sredim i biće k'o bombona :)

      Избриши
  3. vau, prelepa haljina :) spremna za crveni tepih ;)

    ОдговориИзбриши

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...