четвртак, 16. јануар 2014.

Košuljica

Evo jedne bluzice-košulje koju sam iskrojila prema starom, isprobanom šnitu, i uz malo izmena dobila originalni model.


Materijal koji sam koristila je stari, dobri žersej, sa pamučnim i viskoznim vlaknima, veoma prijatan i mekan, koji lepo pada.


Kroj za košuljicu izvadila sam iz knjige Ručni Radovi. To je šnit koji predviđa košulju i suknju. Originalni kroj ima više delova nego što sam ja iskoristila:


Ovde se vidi moj kroj, vrlo uprošćen.


Prva izmena kroja tiče se prednjeg dela i sastoji se u tome što košulja nema kopčanje celom dužinom, već sam prednje delove spojila šivenjem do otprilike linije grudi, a odatle do vrha ostavila otvor. Osim toga, izbacila sam i prednji grudni ušitak. On ima smisla jedino kod krutih materijala, a kod rastegljivih pak, barem za moju figuru, bluze bolje padaju bez njega. Još nešto bitno sam izmenila kod prednjih delova - produžila sam ih radi lepšeg pada prilikom nabiranja lastišem i ispravila okruglinu na donjoj ivici da bih lakše uklopila i prednji opšivak kopčanja u kroj. Zapravo, jedina začkoljica kod krojenja gornjih delova odeće sa uglavljenim rukavima je okruglina ramena i kugla rukava. Njih najčešće prekopiram, koristeći neki isprobani kroj koji dobro leži na mojoj građi, a sve ostalo je vrlo lako podesiti i promeniti.


Na donjim slikama vidi se naličje košulje. Zadržala sam ceo opšivak prednjeg dela, koji je iskrojen iscela sa prednjicom. Ostavila sam i ramene ušitke na leđima.



Na otvoru prednjeg dela, umesto uobičajenog kopčanja, sašila sam 2 trake za kopčanje sa rupicom za dugme, slične onima za tzv. "đubretarac" jakne, a i dugmad su u takvom fazonu. Dugmiće sam prišila ukoso, da bih malo razbila monotoniju.


Druga izmena tiče se kragne. Košulje obično imaju kragnu iz dva dela - spojni deo i okovratnik. Meni se ipak više sviđaju bluze koje nemaju taj spojni deo, a naročito kada se radi sa "mlitavim" materijalima. Ovaj model ima okovratnik sličan sakou, jer su slobodni krajevi vratnog otvora prepeglani na spolja. Kragna u originalu, budući da je kroj iz '70-ih, imala je veoma dugačke špicaste krajeve, pa sam i taj "nedostatak" ispravila, dakle, ublažila špiceve.


I konačno, umesto manžetni i ranfle, ivice rukava i donji kraj košulje imaju širok lastiš uvučen u kanal širokog poruba. Za ovaj poduhvat sa rukavima, originalni kroj sam malo produžila (da bi rukavi malo lepše padali) i malčice proširila donju ivicu (da bi bilo dovoljno širine za nabiranje lastišem).



6 коментара:

  1. bluzica je lijepa :)
    obično najbolje stvari i ispadnu kada koristimo isprobane krojeve. uz neke male izmjene i različite materijele od jednog kroja možemo svaki put napraviti nešto drugačije.

    pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, draga Cekerušo! Isprobani krojevi su uvek pun pogodak. I, da, bezbroj kombinacija od jednog kroja :)

      Избриши
  2. Kako je divan materijal i model! Bas mi se dopada, i dopada mi se sto dole ima lastis jer onda malo naberes, lepse stoji i bude malo puf. Divno. A tek tebi sto stoji! Mislim, znam da sijes ali ti si bas majstor. Svaka cast! Zavidim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Natashenjka, hvala puno! Mnogo lepih reči od tebe mi mnogo znači :-) I nemoj da zavidiš, ti si takođe moj uzor, a verujem i mnogim drugima! :-*

      Избриши
  3. Jelena,привет! Приятно познакомиться. Я с удовольствием посмотрела твой блог! Очень интересные,необычные и красивые работы!!! Подписываюсь,чтобы получать новости от тебя. Удачи!!!

    ОдговориИзбриши

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...