четвртак, 20. март 2014.

Suknja sa "plise" bordurom

Read the text in English


Jednom davno, kada sam tek počinjala da šijem, po nekom starom, prastarom, ali dobrom kroju, sašila sam klasičnu mini suknju od lepog vunenog štofa. Tada još nisam umela da podešavam kroj prema svojim merama, pa sam je uradila tačno po šnitu i ispala je široka u kukovima. Tako ja tu suknju nisam ni nosila, jer je na meni izgledala kao džak i ona je tako, jadna, čučala u ormanu čekajući moj krojački i šivaći razvoj da bude prepravljena i prilagođena mojoj figuri...


Jednog drugog dana, puno vremena posle ovog gore pomenutog, uspela sam suknjicu da suzim u bedrima i izgledala je odlično... Ali, avaj! I ovog puta imala je jedan nedostatak - bila je prekratka za moju konzervativnu prirodu... :-( I, tako sam je i po drugi put ostavila da spava sama u nekom ćošku garderobera...

Naravno, ovog posta ne bi ni bilo da nije došao i treći dan koji je razrešio konačnu sudbinu ove jogunaste suknje. Od istog materijala, koji je inače moja mama nasledila od svoje mame, moje nane, trebalo je da sašijem tati pantalone (u ovom trenutku već sam se i u tome oprobala), međutim, od dugog stajanja po naninim ormarima, tkanina je "progledala" na par mesta i nije bilo moguće izvući nogavice, a da se izbegnu rupe. Nekako baš u to vreme bila sam opsednuta šivenjem sakoa, tako da sam se sa tatom dogovorila da od ovog materijala sebi sašijem sako, po modelu koji se sastojao od 4 prednja dela i 4 leđna, a i rukavi su bili iz 2 komada, pa sam na taj način mogla da izbegnem rupe i napravim nešto dok ga moljci nisu dokrajčili. Tako je i bilo. Uradila sam sako po ovom Burdinom modelu br. 107 iz aprilskog broja 1999.


Sako sam lepo uradila, doduše ispao je malko veći u ramenima, ali urađen je pedantno i ja sam bila prezadovoljna. Nosila sam ga često dok mi nije postao previše "out", a sada već razmišljam o prepravci istog, i... videćemo kada će i on doći na red.



U svakom slučaju, od sakoa koji sam sašila (a i od pantalona urađenih od istog materijala koji smo kasnije pronašli u nekom drugom naninom šifonjeru (opet Burda, broj 12/96, model 110A), koje takođe čekaju svoj preporod) ostalo je taman toliko ostataka da sredim suknju, koja je, uostalom, i heroina ove objave. Daklem, uzela sam jednu dugačku prugu (t.j. njih dve sastavljenih u jednu dužu), ispresavijala i prepeglala da bih napravila falte, i jednostavno prišila za donju ivicu suknje, koja sada više nije bila ni preširoka ni prekratka za moj ukus.





Evo krajnjeg rezultata ove duuuuge, davnašnje istorije jedne proste prepravke :-)




Suknja ima običan uzani pojas, dva ušitka sa prednje i 4 sa zadnje strane, rajsferšlus i dugme za kopčanje u zadnjem šavu. Uradila sam i petljice za ofinger.


 Plise spreda...


...i plise sa zadnje strane - ovde možete videti i šav gde sam spojila dva komada materijala za dugačku prugu; nije baš najsjajnije ispalo, bolje bi bilo da je sakriven negde u pregibu, ali ne upada u oči baš mnogo.


 Pozadi sam plise ostavila otvoren, a iznutra je obrađen cik-cak bodom da se ne resa.


 Suknja, razume se, ima i postavu koja ide do plisiranog dela i nije zašivena za suknju da ne bi "vukla" i borala gornji materijal.



I, naravno, čemu šiti suknju ako u njoj ne možeš da plešeš :)

Najvažnije je da nožice i kosa mogu da lete na sve strane do mile volje :D




I za kraj, evo još malo fotografija u suknjici sa plise bordurom, slikanih na Zemunskom Keju sa jatom labudova...







Jedan fini čika poneo je čitavu veknu hleba ne bi li se sprijateljio sa ovim gracijama

5 коментара:

  1. Lepo Jelena ,svaka čast ! Podsetila si me na jednu istu koju sam imala ali je samo plese ,,karner ,,bio širi .Baš sam volela da je nosim. Mogla bih negde opet ovako jednu jer ja preferiran uske suknje .Divne fotke ,uživala sam i na trenutak volela bih da sam bila na keju ,a tek na plesu ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno, Dragice! Ova suknja je dobila komplimente mnogih, zato sam i rešila da je objavim. Karnerići, plisirani dodaci, volani i slično uvek daju jednu finu notu ženskoj odeći. A što se tiče Keja i plesa, oni su za dušu kao melem... :)

      Избриши
  2. Puno bolje izgleda tako sređena od obične ravnog kroja! Super ideja!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Julujana! I ja tako mislim, zato je i dospela na blog... Ovo je već odavno poznata ideja, ništa posebno novo, ali vredi podeliti i podsetiti se šta sve možete sami prepraviti kod odeće :)

      Избриши
  3. I meni se svidja, bas je nekako slatko i devojacki, veselo taman za prolece :)

    ОдговориИзбриши

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...