субота, 03. мај 2014.

Šik tašnica u ruskom stilu



U svojoj biblioteci imam dosta ruskih knjiga, a neke od njih posvećene su ručnom radu. Te knjige kupila sam u Moskvi pre mnogo godina. Rusi inače posebno neguju radove iglom i koncem i ja obožavam njihove čipke, modele za svečanosti i originalne kreacije ruskih dizajnera.




  U mojoj kolekciji torbi nedostajala je baš jedna ovakva tašna bež boje.
Ovih dana spremam se za letovanje, pa sam odlučila da sebe častim jednostavnom tašnicom za večernje izlaske iz knjige pod nazivom "Novčanici i tašne za sve prilike" (Кошельки и сумки на все случаи жизни),


Moj najčešći izbor tkanine sa slovima, bilo da su štampane ili utkane u materijal kao što je slučaj sa ovim mebl-štofom sa motivima latinskog pisma.

Tašnica je dovoljno velika da u nju stanu novčanik, telefon i par neophodnih sitnica, i dovoljno mala da biste je poneli u svečanoj ili bilo kojoj drugoj prilici kada vam glomazna torba nije potrebna.

Dimenzije gotove tašne su 25,5 x 22cm
 

Originalni model predviđa 3 varijante, sve jednu lepšu od druge.


  Moja prvobitna ideja bila je da tašnicu ukrasim perlama i kićankama od konca, ali mašta me je odvukla na drugu stranu, te je umesto toga ova moja verzija dobila metalne ukrase.


Najbolja stvar kod ovog modela je što ne košta ama baš ništa - sve što se našlo po kući, ja sam iskoristila: jedna nenošena ogrlica iz 3 dela koju sam dobila uz neku kupljenu haljinu, ostaci mebl-štofa i postave, neke stare neupotrebljive lančiće i kopče koji su se dugo vukli po kući.


Materijal:
- ostatak mebl štofa bež boje (oko 1m dužine i 0,5m širine)
- ostatak materijala za postavu bež boje istih dimenzija
- beli flizelin
- 3 metalna lančića za nakit u različitim debljinama, dužine 115, 100 i 90cm
- 1 kraći lančić za kopčanje
- 1 metalna šnala za haltere (naravno, ako nemate ovakvu šnalu, možete prišiti i  metalno dugme)
- igla i konac za šivenje
- deblji konac za vez u bež boji i igla sa većim ušicama
- šivaća mašina
- krojačke makaze
- papir, lenjir i olovka za crtanje kroja


Crtanje kroja:


Kao na slici levo, nacrtajte oblik sledećih dimenzija:


AB (i CD) =20cm
AC (i BD) = 25cm
EF = 40cm
GC (i HD) = 14cm

Prenesite kroj na materijale i obeležite sve tačke, a takođe ucrtajte i isprekidanu liniju GH - od te linije na dole krojićete prednji deo, a od celog komada zadnji deo. Kod gotove tašnice deo iznad isprekidane linije presaviće se prema napred i formiraće poklopac.




Krojenje:




Zadnji deo iskrojte po jedanput od mebl štofa, postave i flizelina, ostavite dodatke za šavove oko 2cm (osim kada krojite flizelin - njega iskrojte bez dodataka za šavove).


Prednji deo takođe iskrojte od sva tri komada tkanine sa istim dodacima za šav.


Flizelin peglom nalepite na naličje prednjeg i zadnjeg dela iskrojenih od mebl-štofa.



Šivenje:





1. Špenadlama prikačite zadnji deo mebl-štofa za zadnji deo postave licem na lice i proštepajte samo stranice AE i EB.


Skratite dodatak za šav na oko 0,7cm. U gornjem uglu zasecite dodatak šava horizontalno. Raspeglajte šavove, prevrnite na lice, prepeglajte i proštepajte uzano s lica.



2. Isto ponovite i sa prednjim delom.

 

* * *
 3. Sve ivice dva sloja (izuzev gornje) sastavite cik-cak bodom i na prednjem delu i na zadnjem.





* * *
4. Položite prednji deo na zadnji, licem u lice, prišpendlajte i proštepajte duž bočnih i donjih dijagonalnih ivica.


* * *
5. Na obema bočnim ivicama poklopca isecite prvobitno urađeni cik-cak štep da biste mogli da zatvorite šav.
 


 * * *
6. Špenadlama fiksirajte otvore šava ka unutra i ručno prišijte koncem u odgovarajućoj boji.



* * *
7. Prevrnite tašnicu na lice, prepeglajte je i uzano proštepajte sve preostale ivice osim pregiba poklopca.



  
* * *
8. Najduži lančić rukom prišijte na dodatak šava sa unutrašnje strane tašne.
Pritom koristite jak konac za vez da bi se lančić čvrsto držao na tkanini.





* * *
9. Na poklopac prišijte mali lančić za kopčanje, a za prednji deo ispod poklopca zašijte halter-kopču.

* * *
10. Za donji ćošak prišijte druga dva lančića i rasporedite ih po želji.




4 коментара:

  1. Rusi, inače, neguju sve ono što ja volim a kad je ručni rad u pitanju, bilo koje vrste, sa njihovih sajtova sam dosta naučila.

    I tvopja tašnica je sjajna!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno, Iskrice! I ja jako cenim njihove rukotvorine koje nemaju premca :)

      Избриши

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...