субота, 14. јун 2014.

Narukvica za špenadle


Svakoj švalji potrebno je jastuče za špenadle.

Varijanta 1 sa kaišićem i zakopčavanjem na dugme
Varijanta 2 sa elastičnom narukvicom
 Međutim, da li vam se dešavalo da sednete za mašinu, a špenadle su ostale na stolu tri kilometra daleko od vas? Ili treba da poskidate sve špenadle sa komada koji šijete a nemate gde da ih zabodete, jastuče se negde zaturilo, a pribadače se same kotrljaju i padaju svud po sobi! Meni se "iks" puta dogodilo da sam pogrešno ušpendlala komad materijala, pa sad treba sve ispočetka uraditi, a od jastučeta za čiode ni traga ni glasa.

  E, pa, ovaj genijalni izum (koji, inače, nije moj) olakšava posao i najzaboravnijim i najdžumbusastijim krojačicama :)

Šta god radili sa iglama ili špenadlama, jastuče će biti uz vas i time će olakšati i ubrzati posao. Nećete se nervirati i trošiti dragoceno vreme na traženje i preturanje, jer svi znamo da proces rada neminovno prati i nered.


Materijal

- Ostaci raznobojne vunice ili pamučnog konca za heklicu br. 2,5
- Heklica br. 2,5 
- ostaci konca i vunice za punjenje jastučeta

Uputstvo za kukičanje

Uradite lančić od 4 petlje i zatvorite u krug.

1. krug - 1petlja lančića (pl) umesto prvog niskog stubića (nst), 7 nst u krug. Najbolje je da krugove radite spiralno, bez zatvaranja prethodnog kruga mrtvom petljom, da ne bi ostajale neravnine prilikom rada i izmene boja. Da biste znali kada ste došli do novog kruga, obeležite početak rada jednom kontrastnom niti koju ćete heklicom provući kroz pletivo i tokom rada je pomerati na gore.
2. krug - 1pl, 1nst u 1.petlju, po 2nst u svaku sledeću petlju (sl.p.) 7x = 16p.
3. krug - 1pl, 1nst u sl.p., 2nst u sl.p; *2nst, 2nst u sl.p.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 24p.
4. krug - 1pl, 2nst, 2nst u sl.p; *3nst, 2nst u sl.p.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 32p.
5. krug - 1pl, 3nst, 2nst u sl.p; *4nst, 2nst u sl.p.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 40p.
6. krug - 1pl, 4nst, 2nst u sl.p; *5nst, 2nst u sl.p.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 48p.

Od 7 do 15. kruga radite nst bez dodavanja.

Od 16. kruga oduzimajte
16. krug - 1pl, 4nst, 2nst zajedno; *5nst, 2nst zajedno.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 40p.
17. krug - 1pl, 3nst, 2nst zajedno; *4nst, 2nst zajedno.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 32p.
18. krug - 1pl, 2nst, 2nst zajedno; *3nst, 2nst zajedno.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 24p.
19. krug - 1pl, 1nst, 2nst zajedno; *2nst, 2nst zajedno.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 16p. Ovde zastanite sa heklanjem i čvrsto ispunite jastuče ostacima sitno seckane vunice.
20. krug - 1pl, 2nst zajedno; *2nst, 2nst zajedno.* Ponavljajte od * do * do kraja kruga = 8p.
21. krug - 2nst zajedno - ponavljati od * do * do kraja kruga = 4p. Heklicu zatim provucite kroz 2 suprotne p. isecite nit i završite kukičanje. Uvucite preostali končić i prstima ispritiskajte dobijenu lopticu da se komadići vunice u njoj lepo rasporede.


Kaišić plavo-bele narukvice zakopčava se na jedno dugme. Širina se može podesiti jednostavnim provlačenjem dugmeta kroz neku od rupica urađenih na narukvici. Kaišić ćete iskukičati visokim ili poluvisokim stubićima u željenoj dužini. Širina kaišića je 6 visokih stubića.


Ja sam greškom uradila samo jednu rupicu, ali sada znam za ubuduće da je potrebno uraditi 2 ili 3 :) Doduše, dugmence može da se protne i između stubića.


Kod crveno-zelenog jastučeta narukvica se samo navuče na ruku, jer je isheklana preko 2 gumice za tegle. Koristila sam 2 gumice (moraju biti iste širine) radi sigurnosti od pucanja, jer se gumice priliko rastezanja tanje i mogu se pokidati.


Da biste isheklali narukvicu preko gumice, provucite nit kojom heklate ispod gumice i nastavite da heklate nst kao što to inače radite, ali uvek preko gumica. Gustina stubića treba da bude veća nego što je obim nerastegnute gumice, dakle, uradite koliko god nst može da stane u obim gumica. U drugom redu dodajte po jedan nst na svaku 3.p., i tako radite i u ostala 3 reda da bi narukvica imala dovoljno mesta da se raširi zajedno sa gumicama.


Urađenu narukvicu prišijte na donju stranu jastučeta iglom i koncem u odgovarajućoj boji. Na tamno-plavu narukvicu našijte jedno dugme srednje veličine.


Ako ste dešnjak - narukvicu stavite na levu ruku i obrnuto - levoruki treba da je nose na desnoj ruci.

Srećno i veselo šivenje i heklanje!!!


10 коментара:

  1. I narukvica - jastuce je zavrsila kod mene! Uvek zgodan "aksesoar" za jednu krojacicu. Hvala Jelena!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema na cemu, Ana, neka ti donese puno dobrih vibracija za sivenje i modelovanje! :)

      Избриши
  2. Одговори
    1. Hvala, Negoslava! Ideja je stvarno genijalna, zato sam i zelela da je i ja uradim i podelim sa drugima :)

      Избриши
  3. Preslatko! Vidjala sam takvo jastucence kao tvoje ali sam se dugo opirala i da kupim spenadle, a kamoli da ih koristim, zbog dece. Ali, ove godine sam pocela i dosta mi ubrzavaju posao jer ja inace sve obavezno profircam. Sada sa spenadlama ne moram bas sve da fircam. Tvoje jastucence je bad prakticno, kad se zaneses sivenjem da ne moras da prekidas!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Natasha, i ja vise volim da spendlam, nego da fircam, mnogo je brze, mada, moram priznati da neke stvari moraju da se ufircaju da bi zaista ispale kako valja.

      Избриши
  4. Ovo je najoriginalnija ideja ove vrste koju sav videla do sad!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Iskrice, ideja nije moja, ali i mene je potpuno oborila s nogu, zaista genijalno! :)

      Избриши
  5. slatko i praktično.

    davno sam imala nešto slično, samo se zakopčavalo pomoću čičak trake. ali nije to za mene. smetalo mi je na ruci.

    sada držim sve pribadače na velikom magnetu. kad se raspu okolo magnetom ih lako pokupim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, da, to sam jos od nekoga cula, magnet je fenomenalna stvar, takodje. Hvala puno! :)

      Избриши

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...