понедељак, 09. фебруар 2015.

Ajfelova Kula


Suknja "Ajfelova Kula" posebna je iz više razloga...


 Najpre, činjenica je da mi, žene modernog doba, retko nosimo duge zimske suknje. Letnjih modela sukanja ima veoma mnogo, i predivno je što su se i haljine i suknje vratile u modu i žene ponovo učinile ženstvenima, ali debelu zimsku suknju teško da ćete naći u prodavnici odeće. U proteklih par godina, pak, na internetu, primetno se povećao broj pletenih modela upravo ovakvih sukanja koje možete nositi i kada je jako hladno vreme (ili ako ste ultra zimogrožljivi kao ja).


Druga stvar je u tome što smo se svi nekako zavili u crno ili sivo - retko na ulicama grada možete videti ljude obučene u neke vesele boje u zimskom periodu. Ova melirana struktura koju sam odabrala, nekako oživljava sivilo gradskih četvrti kada ima vrlo malo sunca.



 I konačno, za mene najvažnije, ovaj model je pravi izazov za malo veštije pletilje. Šara je malo komplikovanija za izradu i zahteva dobru koncentraciju, ali zato ostavlja bez daha sve koji je ugledaju. Ipak je ovo, za naše tržište, jedan istinski unikat koji se ne može kupiti u tržnim centrima prepunim garderobe koja sva liči jedna na drugu.


Šaru sam isplela prema šemi i uputstvu jedne pletilje koja je iskoristila motiv šala za izradu suknje. Na donjoj slici vidi se originalni model u prelepoj nijansi slonove kosti.

http://kuzminaknit.blogspot.ru/2013/01/tour-eiffel.html
Originalni model
Posebnu zahvalnost za inspiraciju želim da uputim Facebook grupi knitting-world odnosno Zemiri Ljevaković Bunjo i Boženi Mihajlović koje su osnivači ove prelepe grupe, gde sam prvi put videla ovaj model. Grupa se zalaže za očuvanje kukičanja i pletenja, stalno objavljuje predloge za nove modele i uopšte savršeno funkcioniše po pitanju arhiviranja fotografija sa šemama, kao i u smislu pomoći svima onima koji žele da nauče da štrikaju i heklaju, ali i ostalim iskusnijim heklaricama i štrikerkama.

Drage dame, hvala još jednom na nesebičnom entuzijazmu!


Dve slike niže prikazuju prvobitni model šala koji je inspirisao pletilju suknje. Slike sam preuzela sa sajta Ravelry i tamo ćete naći besplatno uputstvo u PDF formatu na engleskom jeziku.



*     *     *

Ja sam svoj model uradila, kao što rekoh, melirano, upredajući niti dve boje - sive i roze vunice - od kojih siva, ako se dobro sećam, ima 20% vune (kupljeno odavno, ne znam koji proizvođač), a roze predivo Malonka je čista sintetika. Pred kraj pletenja dokupila sam sivu vunicu Menada, koja je bila najsličnija nijansi kojom sam i počela da pletem, a ona kao i Malonka nema prirodnih vlakana (sastav je 100% PAN). Pa ipak, i pored toga što je udeo vune mali, suknja je vrlo topla i debela, a ipak lagana i sa finim padom. Može se prati u mašini na 40 stepeni.


Jedan koristan savet

Ako vam slučajno, kao što se meni redovno dešava, nestane predivo koje ne možete više da nađete u prodaji, ili ako nađete isto predivo i boju, ali je partija bojenja drugačija, a samim tim i nijansa, da se ne bi primetio prelaz od jedne boje do druge, najbolje je pletenje nastaviti na ovaj način: pletite nekoliko redova (npr. 6 redova) starom vunicom, zatim 2 reda novom. Ponovite 3x. Nakon toga radite 4 reda starom i 2 reda novom nijansom, takođe ponovite 3x (ili rasporedite prema preostaloj količini starog prediva); dalje radite po 1 red starom i 1 red novom bojom, takođe sa 3 ponavljanja; zatim 4 reda novom, 2 reda starom bojom (3x); i na kraju 6 redova novom, i 2 reda starom bojom (3x), pa ostatak pletiva štrikajte samo novom vunicom. Na ovaj način izbeći ćete oštar prelaz od jedne nijanse ka drugoj.


Tek kada baš obratite pažnju možete uočiti da je donji deo moje suknje samo malčice tamniji od gornjeg zbog promene sive vunice.


Evo kako izgleda početak pletiva. Suknja se plete u krug, na okrugloj igli, od pojasa naniže i početak čine rebra 8/16, t.j. 8 pravih petlji i 16 obrnutih (ja sam svoju suknju radila debljim iglama nego što je predviđeno i duplom niti, pa sam, logično, morala da smanjim broj petlji, tako da su kod mene rebra 4/6; osim toga, ja sam i sitnije građe). Ukrug, dakle, imate 12 rebara koja se dalje 2x upliću u pletenicu i nastavljaju da formiraju 12 rombova. Rombovi se nadalje granaju na "klinove" i "Ajfelove kule", t.j. pletenice. Širenjem klinova dobija se željena širina suknje, dok se pletenice rade na jednakom broju petlji kroz celu dužinu.


Ako više volite, suknju možete uraditi i do kolena. Biće jednako efektna kao i duga varijanta, jer šara je apsolutno božanstvena.


Svoju verziju "Kule" završila sam klinovima sa po 20 petlji, nakon čega sam uradila donju borduru u bodu pirinač. Original predviđa "kovrdžavi" bod, odnosno, naizmenične redove pravih i obrnutih petlji.


Nakon što pročitate gore pomenuto uputstvo, dobro će vam doći i šeme za mustre koje su korišćene za "Ajfelovu Kulu". Njih sam preuzela sa ruskog sajta, iz dnevnika korisnice tangoA.




I još par sličica, obrađenih u stilu stripa...





4 коментара:

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...