недеља, 12. фебруар 2017.

Pleteni stolnjak "Hannelore"

Ovaj božanstveni komad kućnog dekora samo je jedan u nizu izuzetnih projekata čoveka o kome se vrlo malo zna, ali koji je iza sebe ostavio nebrojene ideje, šeme i nacrte za izradu pletenih stolnjaka i miljea.
 Priču o tom jedinstvenom čoveku, kao i šemu za rad, naći ćete ovde.

Moj stolnjak, od konca "Mirjana", ispleten duplom niti,
većih je dimenzija od originala

 Ovu objavu želim da posvetim pletenju velikih miljea, stolnjaka ili drugih projekata, koji mogu da vam zadaju glavobolju ili čak obeshrabre da nastavite i dovršite rad.

Nadstolnjak objavljen u Burdi urađen je od tanjeg konca

Da li ste ikada pleli ogromne projekte koji jedva staju (ili uopšte ne staju) na običnu okruglu iglu za pletenje?

U poslednjem redu ovaj stolnjak ima oko 1.500 petlji! Možete samo da zamislite kako je teško, ustvari, nemoguće rasporediti tako veliki broj petlji na jednu pletaću iglu. Naime, većina igala sa sajlom koje se prodaju u Srbiji, imaju dužinu od 80 do 120cm. Skoro da je nemoguće u prodavnicama naći duže igle i od 100cm, a naročito od 150cm. Takve se mogu poručiti samo preko interneta. Ili, ako ih i nađete u nekoj specijalizovanoj radnji, jako su skupe.

Međutim, kad smo već kreativni umovi, onda taj talenat treba da koristimo na svim poljima, a ne samo direktno u svom stvaralaštvu. Nije ni potrebno tražiti nenormalno dugačke igle za pletenje, već ubaciti još jednu, dve ili tri obične dužine. U ovom slučaju, stolnjak se započinje iglama za čarape, a kada dostigne dovoljan broj petlji, prebacuje se na okruglu iglu. Kada je moj rad postao veoma veliki, nastavila sam da ga radim upravo kao iglama za čarape, na tri okrugle igle - na dvema su stajale sve petlje, a trećom sam ga plela.

Naravno, okrugle igle su, da tako kažem, "otvorene" sa obe strane, pa petlje koje miruju lako mogu da ispadnu. Znam da i za to postoji alat, raznorazne ziherice sa tupim vrhom i slično, ali u nedostatku tih sitnih pomagala, ja sam na kraj svake igle obmotala po jednu običnu gumicu za tegle. Važno je da se fiksira i kraj igle kojom se plete.

Radna igla sa krajem na koji je omotana gumica

S obzirom i na to da je šema izuzetno komplikovana i da morate otvoriti četvoro očiju da ne pogrešite, potrebni su i markeri koji olakšavaju brojanje i ponavljanje mustre. I za to, naravno, postoje zgodne alatkice, ali ja najviše volim da ta pomagala napravim sama, posebno zbog toga što je to vrlo jednostavno, besplatno, a i zabavlja mozak u drugom pravcu u odnosu na puko praćenje petlji na šemi. Moji markeri su komadići vunice kontrastne boje u odnosu na pletivo vezani u čvorić i dovoljno veliki da prođu kroz iglu, ali i dovoljno labavi da sa nje lagano klize kada se prebacuju s jedne igle na drugu.

Evo kako izgleda proces pletenja sa više igala, prebacivanje gumica i markera:

1. Došli ste do kraja pletenja petlji na levoj igli

2. Kada ih sve ispletete, na levoj igli ostaje marker;
ta leva igla će postati radna igla, a sledeća, donja igla
(sa gumicom na vrhu) biće leva igla sa koje ćete plesti naredne petlje

3. Prebacite marker na desnu iglu

4. Prebacite i gumicu na desnu iglu, do markera
Desna igla sada miruje, ona samo drži ostale petlje

5. Nastavite pletenje novom radnom iglom, pletući petlje sa igle
sa koje ste upravo skinuli i prebacili gumicu.

Još par malih saveta:

- Ja volim da početak rada označim markerom tamnije boje, a ostali markeri su svetliji. Npr. početak je označen zelenim markerom, a ostali markeri su roze; polovina rada može da bude npr. tamnije roze u odnosu na ostale markere svetlo-roze boje. Na taj način ne moram mnogo da razmišljam gde je početak, gde sredina, već automatski imam u glavi šta je šta. Razumljivo, svako će po svom nahođenju da raspoređuje markere, ili ih uopšte neće koristiti.

- Na šemi koju radim uvek za svaki slučaj napišem koja boja označava početak, jer kada se vratim pletenju posle dužeg vremena, često se desi da zaboravim šta je koji marker.

- I inače savetujem da uz šemu uvek stoji obična olovka, gumica i mali lenjir, jer često imam sebi da ostavim po koju napomenu, savet, opažanje, ali i pogrešim, pa moram da obrišem. A lenjir svakako olakšava praćenje komplikovanih šema :)

Stolnjak još treba blokirati da sve šare lepše legnu
Detalj motiva lišća

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na poseti i komentarima! :-)