четвртак, 02. март 2017.

Kako iskrojiti haljinu "A la Marilyn Monroe"


Ovaj tutorijal je posvećen modelovanju kroja za haljinu koju sam nazvala "A la Merilyn Monroe".
Kroj i model inspirisani su haljinom iz Burde, ali sam ga ja značajno izmenila, uprostila i prilagodila svojim potrebama i mogućnostima.

 

Materijal

- Za moju veličinu (36/38; S/M) dovoljno je 3m osnovne tkanine. Na osnovu gotovog kroja lako je izračunati potrebnu količinu materijala. Možete odabrati krep šifon, ili bilo koju drugu tanku, meku i lepršavu tkaninu, širine 140cm.

- 1m tkanine za postavu, širine 140cm - tanak pamuk, viskoza i slično

- 1 rajsferšlus dužine 40cm (u mom slučaju nema rajsferšlusa, ja haljinu oblačim preko glave i sa tim nemam problema, jer su moj obim grudi i kukova bribližnih dimenzija, a struk mi nije naglašen; uz to, haljinu sam sašila malo komotnije, pa bez problema ulazim u nju. Ipak, savetujem obavezno prišivanje rajsferšlusa sa jedne bočne strane haljine.)

_______________________________________________________________________

 Izgled haljine


                       _______________________________________________________________________

Krojni delovi

1. Grudni deo
2. Gornji sloj grudnog dela koji se nabira
3. Suknja od osnovne tkanine (i, opciono, od postave)
4. Prednji deo pojasa
5. Zadnji deo pojasa
6. Šal-pojas


_______________________________________________________________________

Grudni deo

Slika 1
Slika 1
Za modelovanje grudnog dela upotrebila sam osnovni kroj za bluze koji ima dva ušitka. Prekopirala sam taj kroj na poseban komad papira za krojenje i isekla njegove konture. Ucrtala sam ušitke i poprečnu liniju grudi g1. Zatim sam odredila liniju tačno ispod grudi (g2), mereći od desnog ramena naniže preko bradavice, pa do mesta tik ispod grudi. Toj meri dodala sam 1 - 1,5 cm i ucrtala i tu liniju u kroj. Linije g1 i g2 su paralelne.

_______________________________________________________________________
Slika 2
Slika 2
Isekla sam gornji ušitak.

_______________________________________________________________________

Slika 3
Slika 3
Razrezala sam levu stranicu donjeg ušitka. Time sam potpuno razdvojila kroj na dva dela.

_______________________________________________________________________
Slika 4
Slika 4

Spojila sam ivice gornjeg ušitka, zatvorila ga i zalepila selotejpom. Donji deo kroja sada se raširio.
_______________________________________________________________________
 Slika 5
Slika 5
Razrezala sam i desnu stranu donjeg ušitka.

_______________________________________________________________________
Slika 6

Slika 6
Ucrtala sam nove konture za grudni deo haljine - plave i crvene linije - na sledeći način: na ramenoj liniji odredila sam sredinu i levo i desno od nje odmerila po 2cm. Levu plavu liniju vodila sam od leve tačke na ramenoj liniji do najisturenijeg dela rukavnog izreza i nastavila je na dole sve do linije ispod grudi (do crne linije). Desnu pravu liniju vodila sam od desne tačke ramene linije do 3cm iznad linije ispod grudi. Levu liniju ispod grudi takođe sam podigla za 3cm na mestu gde se spajaju crna  i plava linija - dve crvene linije sada označavaju deo ispod grudi.

_______________________________________________________________________
Slika 7

Slika 7
Ovako dobijeni kroj grudnog dela zaoblila sam kao što pokazuje crvena linija na donjoj slici i isekla kroj po njenim konturama. Gornju ivicu svela sam na 2cm. Dobijeni oblik je desna strana grudnog dela.

Privremeno sam zatvorila ušitak špenadlama, prislonila dobijeni kroj na svoje telo da bih proverila veličinu i unela eventualne izmene. Ovaj deo haljine trebalo bi da pokriva grudi više nego gornji deo bikinija. Grudni deo kroji se 4x od osnovne tkanine.

Iskrojila sam i 2 trake za vezivanje oko vrata. To je pravougaonik širine 4cm i dužine oko 50cm. Gotova širina jedne trake je 2cm. Od osnovne tkanine kroje se 2 trake.

_______________________________________________________________________

 

Pojas

Prednji deo pojasa nacrtala sam kao na crtežu 1. Dužina "A" je dužina koju sam izmerila ispod grudi - od sredine grudnog koša do ispod bradavice. Dužina "B" je 1/4 mog obima ispod grudi plus 1cm koji sam dodala sa desne strane (bočna ivica pojasa). Krojiti 2x sa pregibom tkanine.


Crtež 1

Zadnji deo pojasa kroji se kao na crtežu 2. Dužina "C" je 1/4 obima ispod grudi plus 1cm koji treba dodati sa desne strane (bočna ivica). Krojiti 2x sa pregibom tkanine. Pregib neka bude na jednoj kraćoj strani.

Crtež 2
_______________________________________________________________________

 

Gornji sloj grudnog dela (nabrano ili plisirano)

Iskrojila sam 1/4 kruga, kao na crtežu 3. Dužina D je mera od ramena do ispod grudi. Krojiti 2x od osnovne tkanine. Ovaj krojni deo nabira se na širinu grudnog dela i zatim se na njega našiva kao gornji sloj.

Crtež 3
_______________________________________________________________________

 

Suknja

Suknju sam takođe iskrojila u obliku 1/4 kruga, kao na crtežu 4. Dužina E je željena dužina suknje (mereno od struka). Dužinu r izračunala sam pomoću formule:
O = 3,14 x r

O = obim struka pomnožen sa 1,5 (uvećavanje dimenzije struka služi da bismo dobili veći obim suknje kako bismo je nabrali, i time sveli na pravu širinu struka)

x = puta (pomnoženo)
r = nepoznata koju sam želela da izračunam, t.j. poluprečnik kruga

Crtež 4


Moj primer izgleda ovako: obim struka je 75cm

75 x 1,5 = 112,5cm - ovo je obim (O)
112,5 (O) = 3,14 x r
r = 112,5 / 3,14
r = 35,8cm

Ovaj element haljine krojila sam 2x sa pregibom tkanine. Pregib može biti na bilo kojoj strani Dužine E.

_______________________________________________________________________

 

Podsuknja (opciono)


I podsuknju sam iskrojila u obliku 1/4 kruga, kao na prethodnom crtežu 4. Dužina E je željena dužina podsuknje, malo kraća od suknje. Dužinu E izračunala sam pomoću iste formule kao za suknju: O = 3,14 x r, s tom razlikom što je O = obim struka plus 2cm za komociju. Krojiti 2x od tkanine za postavu.

_______________________________________________________________________

 

Šal

Šal-pojas iskrojila sam malo drugačije nego što se to obično čini sa šalovima ili pojasevima - prema crtežu 5 dole. Širina kroja je 34cm (gotova širina je 17cm), dužina 240cm. Krojila sam ga 1x od osnovne tkanine.

Crtež 5

Ovaj deo, kao što mu i samo ime govori, može da se nosi kao šal, ali ponekad i oko struka kao dodatni pojas koji se zaveže u mašnu na leđima ili sa strane, kako ste kad raspoloženi.

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...