среда, 24. мај 2017.

U stilu Vanese Montoro

Odavno želim heklanu haljinu Žaklin Vanese Montoro, u heklanom svetu sve popularnije kreatorke, koja pleni svojom originalnošću.


U nekim ruskim izvorima pronašla sam dosta šema i objašnjenja za heklanje ove haljine, a svoju verziju sam prilagodila i izmenila prema sopstvenoj zamisli.

Ovako izgleda originalni model Žaklin:

 
Moram da naglasim da sam predivo za ovu haljinu dobila od jedne divne ženice koju sam već ranije pominjala - Marijana Maca Jovanović.
Najpre smo se povezale preko fejsbuka, u grupi
PLETENJE,KUKIČANJE,ŠIVENJE i sve što nas čini srećnim ...,
a nedavno smo se i lično upoznale. Ona mi je na poklon donela više od pola kg prediva i žice za blokiranje pletenine. Vunica je izuzetnog kvaliteta, mekana, vazdušasta i odlična za rad. Nemam dovoljno reči zahvalnosti!

Materijal

- 400gr prediva u svetlo-roze boji (80% vune) za heklicu br. 2 - 2,5 (za ovu dužinu otišlo je 400gr materijala, ali sam haljinu naknadno produžila; ukupan utrošak materijala sa produžavanjem je 450gr)
- Heklica br. 3,5 (radila sam duplom niti)

Kratak opis izrade haljine

Osnovna haljina bila je samo inspiracija i polazna tačka za moju varijantu. Kao što sam već napisala, svoju Žaklin uradila sam prema sopstvenom nahođenju, varirajući nekoliko mustrica koje sam pronašla na netu.

Gornji deo haljine iskukičala sam izjedna prema donjoj šemi. Počela sam od linije 10-ak cm ispod struka i radila ovaj komad nagore. Oduzimanje za struk i dodavanje za deo kod grudi, radila sam tako što sam smanjivala i povećavala broj visokih stubića na odgovarajućim mestima. Na mestu gde počinju otvori rukava razdelila sam pletivo i heklala svaki deo odvojeno - zasebno desnu prednjicu, zatim leđa, pa levu prednjicu. Vratni izrez je blago zaobljen. Na prednjim uzdužnim ivicama uradila sam po jednu lajsnu za kopčanje niskim stubićima, pri čemu desna ima 7 rupica za dugmad. Isheklala sam 8 dugmadi, od kojih je 7 prišiveno na lajsnu, a osmo na vratni izrez. Okovratnik je završen prema šemi za borduru oko vrata.


Legenda - oznake na šemama

Mustra za gornji deo

Bordura oko vrata

Rukave sam uradila prema šemi koju vidite dole, naheklavajući ih na otvor rukava, pa nadole, i blago sam ih sužavala oduzimajući visoke stubiće između lepeza dok nije ostalo po 3vst.


Mustra za rukave

Suknja je urađena u krug, od struka prema dole, sledećim redosledom mustri:

- mustra A
- bordura-karnerić 1
- mustra E (objašnjenje niže, bez šeme)
- mustra C
- 1 red vst, 1 red poluvisokih st, 1 red vst (heklicom ubadati u zadnji beočug petlji)
- bordura-karnerić 1
- mustra E
- mustra B
- 1 red vst, 1 red poluvisokih st, 1 red vst (heklicom ubadati u zadnji beočug petlji)
- bordura-karnerić 2
- mustra E
- bordura-karnerić 2
- sl. red: 5vst u luk, 4 petlje lančića; ponavljati do kraja reda
- sl. red: 5vst nad 5vst prethodnog reda, 4vst u luk; ponavljati do kraja reda
- sl. red: 3vst, 1 petlja lanč., preskočiti 3p; ponavljati do kraja reda
- sl. red: 1nst u petlju lančića prethodnog reda (između snopića od 3 vst), 5 petlji lanč, preskočiti 3p; ponavljati do kraja reda
- sl. red: 5vst u luk, 1vst u sl. petlju; ponavljati do kraja reda
- bordura-karnerić 1

Mustra E: jedan red dvostrukih stubića, 1 red visokih stubića, 1 red poluvisokih stubića, 1 red visokih stubića. Sve stubiće heklati ubadajući u zadnji beočug petlji. NAPOMENA: Red dvostrukih stubića radila sam IZA bordura-karnerića 1 i 2, ubadajući heklicu u red ispod kako bi bordura "štrčala" u odnosu na ostatak pletiva, dakle, kao karnerić.

Mustra A
Mustra B

Mustra C

Bordura-karnerić 1


Bordura-karnerić 2


Žurila sam da haljinu završim za bratovljevu svadbu, pa je ispala kraća nego što sam želela. Slike pokazuju njen prvobitni izgled, a kako mi ova dužina do kolena nije sasvim odgovarala, naknadno sam je produžila do ispod kolena, dodajući mustru D (šema dole) i borduru-karnerić 1. Takođe sam uradila jedan red lukova od po 5 petlji lanč IZA bordure-karnerića 1, a u sl. redu u svaki luk uradila sam po 6 dvostrukih stubića. U sl. redu dodala sam borduru-karnerić 2.

Mustra D


 Dragim mladencima želela sam da ostavim neki lični pečat, pa sam im napravila čestitku koju mladoženja drži u ruci :)


Kada se otvori, čestitka se "rascvetava" - 7 cvetića od papira, savijenih i zalepljenih unutar korica čestitke, otvaraju latice kada se čestitka raširi. Tutorijal za ovu čestitku pogledajte na ovom linku.



Naslovnu sličicu sa mladom i mladoženjom našla sam na internetu, odštampala je, podebljala konture flomasterom i obojila srce. Oko sličice sam zalepila ukrasnu traku u obliku čipke.


Cvetove sam napravila od papira na kojima sam prethodno odštampala reči ljubavi na različitim jezicima. U sredinu centralnog cveta zalepila sam tri ružice od satenske trake i okružila ih ostacima ukrasne čipkaste tračice.


Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na poseti i komentarima! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...