U Svili i Kadifi na Novogodišnjem Balu

 Elektrotehnički Fakultet u Beogradu svake godine krajem decembra, sada već tradicionalno, održava Novogodišnji Bal.

Ovaj prelepi događaj moji prijatelji plesači i ja posećujemo već 4 godine, a ove godine Bal je posetilo rekordnih 400 ljudi.



Kao i uvek, atmosfera je bila fantastična, elegancija na visokom nivou, orkestar sjajan, deljene su nagrade, plesali smo dok nismo pali s nogu! :)
 
 Malo tanga, malo valcera, fokstrota, latino i disko ritmova...


...i malo predaha... :)



Krpena LUTKICA, razume se, morala je da ima i odgovarajuću toaletu za ovu svečanost... :) Haljina od ružičaste svile prepravljena je i dorađena; kukičana Zlatna marama, takođe od svile (kadife ipak nije bilo), uparila se sa sedefno-zlatnom tašnicom i bež cipelama koje imaju motiv čipke.


 A tu je i cvet koji sam sasvim slučajno pronašla u kineskoj prodavnici, a koji je, ispostavilo se, bio identične nijanse roze boje kao i haljina. Prosto savršenstvo!


Sasvim slučajno potrefilo se da za bal odaberem dva komada odeće koja su u moj posed dospela zaslugom moje drage ujne. Pre nekoliko godina ona mi je kao poklon za Novu godinu podarila ovaj skupoceni materijal za haljinu, a zatim kasnije i svileni konac od kog sam isheklala maramu, a koji je kod nje dugo čekao neku zgodnu priliku da bude upotrebljen.

Draga ujna, hvala od srca, nadam se da ću jednoga dana uspeti da uzvratim na isti način!

Haljina je prvobitno izgledala ovako:


Model "A la Maria Callas", iz Burde, koji sam već pominjala u nekim ranijim postovima, za plesne potrebe bio je za mene skoro potpuno neupotrebljiv iz više razloga.

Prvo, ovaj kroj predviđa rukave koji su ispod ramena, a pošto je materijal čvrsta, kruta svila, nije bilo ni govora o mogućnosti oblačenja haljine u tom izvornom obliku za komotne pokrete uz zvuke muzike za ples. Ipak je ovaj model zamišljen kao koktel haljina.

"Šio mi ga Đura, al' mi ga tesno skrojio", još jedan je razlog što je haljina morala biti prerađena. Zapravo, nekada sam bila kao suvarak, dosta manjih dimenzija nego što sam danas (mnogi, gledajući me sada to ne mogu ni da zamisle, jer i dalje važim za vrlo mršavo čeljade), pa ušavši na jedvite jade u ovaj komad svile, nisam mogla ni da udahnem.

Konačno, ovu haljinu ni jednom nisam obukla od kako sam je sašila, i dugo je čamila na ofingeru nemajući prikladnu priliku da bude prošetana. Tako sam napokon bila primorana da je osposobim i učinim udobnom za one aktivnosti koje volim.


A evo i šta sam konkretno uradila. Najpre sam popustila ušitke na prednjici da bih oslobodila prostor za grudni koš, i taj zahvat bio je sasvim dovoljan da bih mogla duboko da udahnem (naročito posle dugog plesanja). Druga stvar bili su rukavi, koji su se sastojali od dva dela - dupli donji deo koji daje čvrstinu i gornji sloj koji se nabira preko donjeg. Da bih mogla da mašem rukama dok igram, morala sam rukave da pomerim na gore. Uklonila sam donji deo i samo gornji sloj zašila za haljinu tako da unutrašnja ivica stoji na mestu gde obično idu bretele (što je dodatna pogodnost - ja volim da nosim donji veš koji se ispod odeće ne vidi; u slučaju originala, bretele grudnjaka bi se videle, ili ako ga ne bih nosila, morala bih da prišijem grudne umetke, što bi dodatno iskomplikovalo prepravku).


I na kraju, posebnu zahvalnost upućujem Mlađi i Naji, koji su svoje fotografije nesebično podelili sa svim učesnicima Bala, ali takođe i svim drugim fotografima koji su ga zabeležili svojim aparatima, a naravno i svim plesačima bez kojih ovaj Bal ne bi bio ono što jeste.


Коментари

  1. Uzivala sam! Predivan post! Prelepa kombinacija,koja ti savrseno pristaje! Srecnu i uspesnu Novu godinu ti zelim! :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Raki! I ja sam uživala u heklanju, šivenju i pisanju :) Sve najbolje u Novoj godini takođe! :)

      Избриши
  2. Divota! Videla sam ovaj tvoj post jos kad si ga postavila i lepo ti se ja raspisem preko telefona i ne zapamti mi komentar. Poludela sam, a ovaj post ne mozes u dve reci prokomentarisati. Pre svega, divno izgledas, sveze i veselo. Haljina je, ne divna, nego bozanstvena pocevo od boje pa do modela koji si super, super prepravila. I divno je sto se tako okupljate, bas ti zavidim na tome i na znanju plesa, naravno. Kad tad ja cu mog muza i sebe upisati na neki kurs-pa sta bude! Divno, stvarno divno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Još jednom hvala draga Natasha na divnim rečima! Bal nam je bio prelep, mnogo smo se lepo proveli, puno plesali i smejali, a to je lek i za dušu i za telo. Obavezno upiši ples sa svojim dragim, ja ovog mog manekena nikako da nagovorim :) Ples je drevna ljudska tvorevina i potreba, ima puno smisla u pokretu i muzici...

      Избриши
  3. Nema ničeg goreg od lepe a tesne haljine. Nit možeš da se krećeš. nit se lepo osećaš, a još ako ne možeš ni da dišeš, e onda stvarno nema poente nositi je uopšte. Sjajno si prepravila svoju lepu haljinu. Originalan model je prelep, ali prilično nepraktičan. I divne su fotke s bala!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga Ana! I meni je bilo žao da prepravljam ovu divnu haljinu, ali, nisam imala izbora. I nisam pogrešila! :)

      Избриши

Постави коментар

Hvala na poseti i komentarima! :-)