Zlata: 1 + 2 u 1

Suknju "Zlata" verovatno ste već videli na Aninom blogu Štepalica. Ovo je moj doprinos testiranju njenog sjajnog kroja.



Ja sam po ovom kroju sašila 2 suknje od kojih je jedna sa dva lica :-) Dakle, ima ih 3! (Ova plava cvetna sašivena je za moju mamu, pa će meni ostati 2 u 1)


"Zlata" originalno ima 3 varijante, ali, kao što možete videti na blogu Štepalica, varijacije na temu su nebrojene.


Prva suknja koju sam uradila je letnji model, sašivena je od pamučne tkanine srednje debljine, i ona predstavlja varijantu "A". To je suknja sa faltama, okrenutim na spolja, koje se nastavljaju na pojas u vidu gajki. Suknjica je tik ispod kolena, ima širok pojas, sa 4 gajke sa prednje i 5 gajki sa zadnje strane, i ima džepove. Ispod suknje je i postava.


Najzanimljiviji deo ove varijacije definitivno su okrenute falte, nešto vrlo neobično za mene lično, a naravno i njihov produžetak u pojas. Sa šivenjem nisam imala nikakvih problema, ali je peglanje bilo pravi izazov. Pošto suknju morate povremeno i da operete, a u tom slučaju se svi prepeglani pregibi brišu, najbolje je ivice svih falti uzano proštepati na licu, ali takođe jako važno, i na naličju. Ovaj postupak znatno olakšava peglanje. Hvala Ani na ovom odličnom savetu :-)

 Osim toga, ja sam produžetke falti rukom prišila za šav gde se spajaju suknja i pojas - nisam htela da štepam mašinom, jer je materijal šaren, pa ne bih mogla da odaberem ni jednu boju konca koja se ne bi videla - uradila sam to za svaku falticu posebno, nevidljivim bodom, da gajke ne bi "zjapile" kada se uvuče kaiš.

Još jedno moje zapažanje - ovu suknju morate peglati na dasci za peglanje; peglanje na stolu definitivno otpada kao mogućnost, jer kad je ispeglate s jedne strane, druga strana se deformiše i izgužva. Najlakše je ispeglati je s naličja, rukom postepeno nameštajući pregibe odozdo na gore (ukoliko vas mrzi da fircate).


*   *   *

Druga suknja koju sam sašila ima 2 lica.


 
Rešila sam da iskoristim dva različita parčeta materijala kojih nije bilo mnogo, taman za model za koji je idealno rešenje bio kroj postave (dakle, bez falti). Htela sam da napravim kontrast i od oba materijala dodam po nešto da bih razbila monotoniju, s obzirom da nema falti da ga ožive.


Materijali koje sam koristila su jednobojni crni žersej (veoma fina tkanina), malo punija, koja lepo pada, i čvršći materijal sa malo elastina (ne znam tačno koje tkanje je u pitanju) u printu tigrove šare. Idealno su se uklopili zbog oblika suknje koja je u vidu slova A tako da je šarena tkanina učvrstila mlitavi žersej i dala mu punoću kada se crna strana nosi spolja. S druge strane, crni žersej lagano pada ispod suknje, poput postave, kada se model nosi na šarenoj strani. Još jedna prednost je i to što je suknja iz dva sloja, pa je idealna za hladnije vreme.



Crnu tkaninu pustila sam duže od šarene, pa tigrastoj osnovi daje lep kontrast svojom donjom ivicom koja viri, i zajedno sa pojasom, koji je takođe od crnog žerseja. Obrnuta varijanta - crna osnova - ima kontrastni pojas i dve pruge na rubu, jednu užu i jednu širu. Upravo Anina ideja da porub obradi trakom od postave inspirisala me je da i mojoj varijanti našijem dve pruge kao borduru.

Na donjoj slici vidi se kako sjajno izgleda s naličja, veoma pedantno urađeno, ja joj skidam kapu!



S obzirom da se pri nošenju suknje sa print osnovom donja crna suknja vidi s naličja, rešila sam da je ne porubljujem, jer se žersej ionako ne resa. Samo sam je pažljivo izrezala makazama. Bočne šavove, koji se takođe vide sa naličja, samo sam uzano zaštepala na suknju, pa se ni oni ne vide (iz aviona), jer je podloga tamna.





Ovu dvoslojnu suknju sašila sam bez rajsferšlusa, jer su obe tkanine rastegljive, ali sam zato u pojas umetnula lastiš širine 5cm. Od oblačenja i svlačenja, rastegljivi materijali još više se rastežu, pa nisam htela da rizikujem, a i pojas lepše legne na struk kada je "utegnut" lastišem.


*   *   *


Evo još nekoliko Aninih modela i onih koje su uradili drugi testeri...





 


Коментари

  1. Jelena, zaista sam raspamecena! :) Plava letnja suknja je preslatka, ali ideja sa tigrastom suknjom me odusevila i oborila s nogu! Genijalno! Ne bi mi palo na pamet da pravim suknju sa dva lica :)
    Hvala ti na ucestvovanju i na pomoci oko lekture!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi na nesebičnim savetima i lepim rečima :) I ja se radujem, jer sam zadovoljna kako je suknja ispala. Jedva čekam da vidim još ideja. Vidim da će se ova suknja šiti i u buduće. Moj apsolutni favorit je suknja sa crvenom bordurom, ali i sve ostale su fantastične!

      Избриши
    2. O da, ova suknjica sa crvenom bordurom je prelepa. Mislim se da napravim jednu slicnu...

      Избриши
  2. Sve su lepe, ali što Ana kaže, ova sa crvenom bordurom je zaista posebna. Ustvari, najmanje volim jednobojne stvari, tako da, naročito za ovu suknju, šareni materijali jako lepo idu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slažem se, Iskrice, crvena je baš efektna, i ja bih rado nosila jednu takvu :)

      Избриши
  3. You have been very busy. you're versions are lovely. I hope to make more soon.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Thank you, Claire :) I think I'll make some more models of these lovely skirts in the future.

      Избриши
  4. Fantastično Jelena ,divan spoj drugarstva u kreativnom svetu šivenja.Inovacija i model koji je prilagodljiv personalnom stilu su svakako ,kao i ovo prvo što rekoh prava kombinacija .Multipraktičnost me je uvek oduševljavala a i ovoga puta oduševljenje nije bilo manje .Bravo !

    ОдговориИзбриши
  5. mnogo su lepo ispale ove suknjice i ideja je odlicna, ona za tvoju mamu mi je favorit:-), pozdrav, Marija

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Hvala na poseti i komentarima! :-)