Gošća na blogu II - Gospođa Mirjana

Nastavak priče o kreativnosti, umeću i nadahnuću u cvetnoj formi

(Intervju, drugi deo. Prvi deo intervjua pronaći ćete ovde.)



- Kakav materijal i alat je potreban za bavljenje ovim hobijima? Gde nabavljate potreban materijal za rad?
Za izradu quillinga zaista je potrebno par stvari: trake papira u boji (ima ga u svim knjižarama) igla za kviling-(motalica), lepak za papir, makaze, lenjir, pinceta, spretni prsti i vaša mašta. Dok pravite čestitke i lepite elemente-latice, ideje same naviru.

Najviše volim da radim sa trakicama širine 3 mm, pošto ih je teško naći, sama ih pravim od papira u boji, pomoću skalpela i lenjira. Režem širinu koju želim, najčešće 3mm i 4 mm, dok za ružice od papira režem trakice širine 1 cm, za margaretice 2cm nekad i 3 cm ovisi koliko želim da budu duge latice .

Za buketiće od krep papira potreban je krep papir, cvećarska žica, makaze, lepak, saten trakice i til zatim prašnici za središnji deo.

Materijal nabavljam najčešće u hobi-centrima, knjižarama.


Posebno napravljen alat ručne izrade od kvalitetnog drveta - 2 mustre sa savijanje papirnih tračica u dve širine, i dva propratna točkića sa zupcima kojima se trake presuju za dobijanje cikcak efekta. Poklon jednog dragog rođaka.




- Opišite nam ukratko postupak kojim se izrađuju predmeti koje pravite.

Kviling ili papirni filigran je tehnika izrade papirnih trakica raznih širina i oblika, pogodna je za izradu čestitki, filigranskih slika, ukrasa na ramovima za slike, ogledala, ukrasnih kutija, izradu nakita od papira, nakita za novogodišnju jelku, 3-D figura itd.

Tehnika nije komplikovana, ali je potrebno dosta strpljenja i preciznosti u izradi odnosno lepljenju elemenata.

 Postupak izrade cikcak trake za poseban kovrdžavi izgled
 


 Izrezanu traku papira (pljosnatu ili cikcak) savijamo - namotavamo u krug na kviling iglu, malo otpustimo da se odmota, zalepimo kraj trake da se ne odmota a onda prstima modeliramo željeni oblik: suzu, laticu, kocku, romb, polukrug i sl. Lepljenjem više elemenata jednih za druge nastaju željeni motivi, koji svoju završnicu dobijaju u unikatnim komadima.

  Finalni proizvod - čestitke napravljene od cikcak tračica nazubljenih gorepomenutim alatom



Jedna prelepa novogodišnja čestitka i jedna cvetna povodom 100-tog rođendana




Mačke su bile apsolutni hit među primaocima ovih čestitki



Divan kontrast žute i zelene kod ovih savršeno izrađenih cvetova
 


I još cvetnih čestitki...



- Kome namenjujete izrađene predmete? Kakve su reakcije ljudi koji su videli Vaš rad?

Izrađene predmete poklanjam uglavnom meni dragim ljudima, prijateljima, za rođendane i venčanja. Kada vide čime se bavim oduševe se da i sami požele da naprave nešto slično simpatično. 

Ukrasi za svadbene dekoracije - lopte od svetova i prstenčići za salvete


- Imate li u planu da počnete da se bavite nekom novom vrstom ručnog rada u budućnosti?

Naravno, sada kada sam otkrila da posedujem neku crtu kreativnosti, privlači me da probam i nešto novo što bi okupilo i zadovoljilo moju pažnju. Planiram da se oprobam u izradi nakita kviling tehnikom. Želela bih da naučim tehnihu heklanja i štrikanja jer je moja majka Divna prekrasno plela odevne predmete sestri i meni. Sada je heklanje od vune ponovo u modi pa kupujem časopise takve vrste. Za sada samo gledam modele i šeme rada, a uskoro ću se upustiti i u tu vrstu hobija.

 Prstenčići za salvete




- Šta biste želeli da postignete svojim radom, a šta ste već postigli?

Obzirom da sam imala ozbiljnih zdravstvenih problema zbog kojih sam otišla u invalidsku penziju, javili su se problemi sa nervnim završecima, prste sam jedva pokretala, kviling tračice su mi puno pomogle. Znala sam satima da režem trakice i savijam ih a tek kad napravim puno elemenata onda se prepuštam ukrašavanju čestiki ukrasnih kutija i sl. Prosto me je kao magnet nešto vuklo da idem dalje, i dalje.


Cvetovi od papira

Broševi od raznih vrsta tkanine




- Kako ovaj hobi utiče na Vaš lični život?

Ovo je nešto čime ispunjavam svoje slobodno vreme, nešto što me smiruje, opušta, čini me zadovoljnom, sretnom.




- Šta biste poručili svima onima koji žele da se oprobaju u ovoj vrsti razbibrige?

Ovisno o afinitetu i želji neka odaberu vrstu i tehniku u kojoj žele da se oprobaju i otkriće u sebi jednu skrivenu nit, koja je dugo tu, samo čeka momenat da se ispolji. Ni sama nisam znala da posedujem tu sposobnost (kreativnost) dok se nisam počela baviti nečim što me opušta i kada ideju pretvorim u delo.

Ogrlice


 Cvetovi od rajsferšlusa i satena

  
Poklon broš i za Krpenu LUTKICU koja obožava šešire i cvetove od rajsferšlusa :)
 



Rajfovi

Ko bi drugi pozirao kao model :)



I mašnica u kosi i cvet oko vrata



- Par reči za kraj

Simbol cveta. Sasvim slučajno, iako mi to nije bila namera, i u početku nisam obraćala pažnju, tek kasnije sam uvidela da sam u osnovi birala cvet kao motiv. Volim cveće pa se ta ljubav odrazila i u mojim kreacijama.

Коментари