Cvetić na suknju, cvetak u kosu

Ako imate neki vuneni komad odeće koji vam stoji nenošen, jer je demodiran ili vam se boja više ne sviđa, ili je, pak, boja izbledela, nemojte ga bacati. Vuna je plemenit materijal, dobro greje, lepo se održava i dugo traje. Ukoliko je kroj dobar i ako i dalje možete u njega da stanete, jedno od rešenja je da osvežite svoju suknju, haljinu, bluzu, džemper i sl. bojenjem u drugu boju i da joj podarite novi sjaj.

  



Prošle godine izvukla sam iz ormana upravo takvu maminu suknju koju je moja nana isplela na štrikaćoj mašini, a zatim je sašila. Suknja je ispletena od narandžaste vunice, pa pošto mi se ta boja nije sviđala, odlučila sam da je obojim i osvežim.

Na slici dole levo vidi se suknja pre bojenja, a na slici desno je u novom izdanju, nakon farbanja i dekoracije cvetovima.


  

Suknja je sašivena u cvikle, pa ima lepu liniju i fino pada, zbog toga nisam želela da je bacim, već da je nekako osposobim za nošenje. Rešila sam da je ofarbam u teget, jer nemam ni jednu suknju te boje. Od nekog ranijeg bojenja ostale su mi dve kesice boje kupljene u farbari, dakle, ona najobičnija farba za bojenje tkanine u loncu.

Pošto je suknja bila narandžasta, a materijal nije 100% vuna, mešanjem teget i narandžaste dobila sam neku tamno bordo boju nakon čitavog procesa. U početku mi se ta nijansa nije naročito dopala, ali kad sam je ukrasila cvetovima u istim tonovima, nekako je sinula.


Ideja o bojenju i redizajnu suknje objavljena je u 8. broju Magazina o krojenju i šivenju "Anita Mei".


Cvetove sam napravila od tri različite vrste tkanine - bordo trevire, i šarene i jednobojne viskoze. Naslagala sam ih jedan na drugi, slojeve prišila rukom jedan za drugi, i sa zadnje strane pričvrstila zihernadlu. Tako cvetovi mogu da se premeštaju, ili sasvim uklone, pa suknja uvek može da izgleda drugačije...

    



...a neki cvetić može i u kosu da se zadene :-)


Коментари