Crveni heklani šešir


Odavno želim jedan ovakav - crven, damski...

Veličina: obim glave 56cm

Materijal:

- 270gr debljeg pamučnog prediva za heklicu br. 3-4
- Heklica br. 3,5
- Žica za obod šešira, debljine 1,2mm
- Jedan stari kaiš za ukras


Uputstvo:

Heklajte duplom niti i heklicom br. 3,5 da biste dobili potrebnu čvrstinu šešira.
Sve redove radite niskim stubićima ubadajući u zadnji beočug petlje. Kukičajte spiralno, dakle bez početnog lančića na početku svakog reda, kako bi šešir izgledao uredno, odnosno, bez onog "šava" od početnih petlji. Komadićem vunice kontrastne boje (ili malom zihernadlom) koja će služiti kao marker, označite početak reda i, kako rad odmiče, taj marker pomerajte na gore da biste mogli da pratite početak i kraj svakog reda.

Skraćenice:
p. = petlja
nst = niski stubić
sl. = sledeći 
*...* = ponoviti do kraja reda

Uradite početni lančić od 4 p. i zatvorite mrtvom petljom u krug.
1. red - 8 nst u krug.
2. red - svaku p. udvostručite, t.j. u svaki nst prethodnog reda uradite 2 nst (16 nst).
3. red - svaku drugu p. udvostručite, t.j. *1nst, 2nst u sl. p.* (24 nst).
4. red - svaku treću p. udvostručite, t.j. *1nst, 1nst, 2nst u sl.p.* (32 nst).
5. red - svaku četvrtu p. udvostručite, t.j. *1nst, 1nst, 1nst, 2nst u sl.p.* (40 nst).
Nastavite da dodajete petlje na ovaj način do 14. reda.
15. i 16. red - bez dodavanja (112 nst)
17. red - svaku 13. i 14. p. uradite zajedno (= oduzimanje, 104 nst).
Od 18. do  29. reda heklajte ravno, bez dodavanja i bez oduzimanja, na 104 p.
30. red - svaku 2p. udvostručite, t.j. *1nst, 2nst u sl.p.* (156 nst).
Od 31. do 34. reda - bez dodavanja (156 nst).
35. red - svaku 6. p. udvostručiti, t.j. *5nst, u 6.p 2nst* (182 nst).
Od 36. do 39. reda - bez dodavanja (182nst).
40. red - svaku 7. p. udvostručiti (208 nst).
41. red - bez dodavanja (208 nst).
42. red - bez dodavanja. U ovaj red uvedite žicu. Početak žice neka viri oko 7-8cm sa desne strane heklice, ubodite heklicu u 1.p., zahvatite nit provlačeći kukicu ispod žice, ispletite nst., žica ostaje upletena u njega. Ponavljajte ovaj postupak do kraja reda.
Ostavite i drugi kraj žice da viri nalevo, presecite ga. Završite pletenje šešira sa 2 mrtve p. na kraju reda, prekinite nit. Uvucite krajeve prediva u petlje na naličju šešira.

Rukom poravnajte obod, malčice, samo ovlaš razvucite pletivo oboda tako da se žica lepo rasporedi po svim petljama. Višak žice odsecite i uvucite u pletivo da se nevidi. Ako je potrebno, obod šešira ispeglajte preko vlažne krpe i ostavite da se dobro osuši.

Gajke

Iskukičajte dve gajke - ostavite kraj prediva dugačak oko 20cm i na početnom lančiću od 11p. uradite 10nst, okrenite rad. Iskukičajte još jedan red nst ubadajući u zadnji beočug p., takođe ostavite kraj prediva oko 20cm, odsecite nit, provucite kroz poslednju petlju. Drugu gajku uradite na isti način. Iglom sa širokom ušicom prišijte gajke na bočne strane šešira (u iglu uvucite one krajeve prediva koje ste ostavili da vire oko 20cm) i kroz njih možete provući ukrasni kaiš.

Ovaj šešir, urađen od debelog prediva i heklicom br. 3,5, trebalo bi da bude veoma čvrst i neće mu trebati štirak. Ako ipak vaš šešir ispadne previše mlitav, možete ga učvrstiti rastvorom vode i šećera. Taj postupak možete pročitati u postu Pačvork Šešir.

Stari, iznošeni kaiš možete iskoristiti za dekoraciju šešira. Odsecite višak kaiša koji se pohabao, makazama oblikujte novu ivicu, šilom izbušite 3 rupe i provucite kroz gajke šešira.


Коментари

Постави коментар

Hvala na poseti i komentarima! :-)