Prslučak - ogrtač - haljina


Jedna zanimljiva inspiracija u tri varijante...



 Moja draga online prijateljica po heklici Renata Vunena Šikanjić tražila je po fejsbuku ideje za haljinu ili suknju. Ja sam iz svojih fajlova iskopala jedan zanimljiv model koji ima dve varijante - simetričnu, kao prsluk, i asimetričnu, kao haljinu. Na to smo svi puno komentarisali, delili utiske i diskutovali o tome kako ga uraditi i iz koliko delova se sastoji.

Fotografije i ideje preuzete su sa sajta omakoppa.


Renata je svoj prvi "prslučko", kako ga je nazvala, uradila munjevitom brzinom, u raznim bojama i od ostataka akril vunice (uglavnom od prediva "Perlita" i "Ice Yarns"), i to za samo par dana. Koristila je heklicu br. 4,5 i radila je poluvisokim stubićima. Ovaj prsluk je za veličinu S/M. Gotov model teži oko 700 gr.
Kvadrati imaju po 22 reda i heklani su sa dve niti prediva. Gornji deo leđa je nepravilni petougao sa špicem na dole, uklopljen prema njenoj figuri.


Efekat je fantastičan! Dobar izbor jarkih boja uokvirenih crnim predivom podseća na modernu umetnost.

 Kasnije je iznikao i drugi, jednobojni ogrtač, u divnoj narandžastoj nijansi, koji će ići na poklon Marijani Maci Jovanović, administratoru i osnivaču grupe
u kojoj smo se povezale, pronašle i diskutovale o mnogim drugim modelima i tehnikama ručnog rada.


Ceo prsluk urađen je kao i prethodni šareni, dakle od velikih kvadrata, izuzev leđnog dela koji je u obliku pravilnog petougla.
Ovaj prsluk iskukičan je od 100% tankog pamučnog prediva upredanjem 3 niti, heklicom br. 1,9. Kvadrati u ovom slučaju imaju po 38 redova, veličina je M.

Renata je obema varijantama dodala samo po jedan efektni broš da bi prsluk zakopčala i zatvorila tako da se može nositi i kao haljina.


Meni je trebalo puno vremena da isheklam ovaj prsluk, jer mi original nije dobro stajao, dvoumila sam se oko boja i materijala, i provela sam dane i nedelje uklapajući kvadrate i smišljajući drugačiji oblik. Na kraju sam se odlučila za simetriju, ali u svojoj interpretaciji :-)


Dok Macin i Renatin prsluk imaju savršen moderno-ekstravagantni izgled, ja sam se odlučila za romantičan stajling uz dugu letnju haljinu.

Veličina je S/M, materijal je 100% pamučno predivo "Tanja" u crnoj boji (50 gr = 125 m). Radila sam visoke stubiće heklicom br. 3,5. Gotov ogrtač ima tačno 500gr.



Moja verzija veoma odstupa od originala, jer se sastoji od kvadrata različitih veličina - 2 velika imaju po 17 redova, 4 srednja kvadrata su od po 11 redova, a 16 malih kvadrata po 5 redova visokih stubića kukičanih u krug. Petougao sam heklala u 10 redova. Sve delove spojila sam lukovima od po 5 petlji lančića (u uglovima po 7 p.lanč.)


 Želela sam da moj prsluk pozadi ima špic, pa sam tako i spojila donji centralni kvadrat srednje veličine sa ostatkom ogrtača. 

Opet ću spomenuti broš - jedna ružica dovoljna je da ukrasi ogrtač i da ga pričvrsti ako želite da ga zakopčate.


 Još jedna zanimljiva pogodnost ovog prsluka je što ga možete nositi i kao bolero ako donji deo leđa podignete do vrata i presavijete ga na pola ili na trećinu, kako vam najviše odgovara. Prednji i bočni delovi namestiće se kao otvoreni rukavi koji mogu biti vrlo prijatan dodatak haljini bez rukava kada veče zahladni.


Zaključak je da jednu gotovu ideju možete razraditi na bezbroj različitih načina, varirajući boje, materijale, veličinu ili oblik. Mi se nismo zadržale na osnovnom modelu, već smo svoju maštu pustile da vrluda i stvara onako kako nam najviše prija. Najlepši deo čitavog stvaralaštva je u tome što ni sam autor ne zna u šta će se njegovo delo na kraju pretvoriti, pa smo i mi same bile iznenađene krajnjim ishodom ovog divnog putovanja u svet klupčića i heklica.

Коментари

  1. Молим Вас за димензије у сантиметрима великог, средњег и малог квадрата и петоугла.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Bojana, hvala na komentaru i interesovanju za izradu ovog modela.
      Stranica velikog kvadrata je 35cm, srednjeg - 24,5cm, a malog - 11,5cm (sve izmereno bez poslednjeg reda sa lukovima). Stranica petougla je oko 21cm, a mereno od centra do jednog ugla - 17cm. Upravo ste me podsetili da sam zaboravila da napišem veličine, od kog materijala smo radile ovaj model i kojom debljinom heklice, pa ću to ispraviti.
      Puno pozdrava!
      Jelena

      Избриши
    2. Хвала Вам, сад имам оријентацију. Хтела бих да искористим два сребрна џемпера који су ми (наравно) мали. Већ сам купила сребрни конац за обхеклавање и чини ми се да је ово прави модел. Мени треба мало већа величина (44/46) па ћу направити нешто веће квадрате.

      Избриши
    3. Bravo za ideju, Bojana! Ja obožavam recikliranje stare odeće, ali i svega drugog. Mnogo toga završi u kanti za đubre, a par ideja, malo veštine i dobra volja mogu da naprave čuda.
      Samo napred sa ovim projektom! Jako bih volela da vidim i Vašu realizaciju ovog ogrtača, pa ako budete želeli, možemo ga naknadno objaviti u ovom postu :) Srebrna boja zvuči mi božanstveno!
      Srećan rad!

      Избриши

Постави коментар

Hvala na poseti i komentarima! :-)