Pončo "Nena"

Sestra mog muža želela je pončo koji može da nosi preko jakne.
Naša draga Nena nije bila dostupna za slikanje, i opet sam morala ja da poziram.

Materijal

- 1,5 m kariranog vunenog štofa, širine 140 cm, 
- 3 velika bela dugmeta, 
- konac za šivenje, makaze, šivaća mašina, krojački metar
- heklica za izradu petljica za kopčanje (nije obavezno)


Krojenje

Krojenje pončoa je vrlo jednostavno - tkaninu raširite i položite licem na dole. Odredite sredinu donje ivice i odmerite 75 cm na gore, kao što pokazuje isprekidana linija na crtežu, i obeležite kredom ili špenadlama. Makazama isecite tkaninu od sredine donje ivice do centra tkanine, kako ste i obeležili.


Rese

Da biste dobili rese, izvucite 20-ak vodoravnih niti iz tkanja na donjoj i gornjoj ivici, a zatim prelaz između dobijenih resa i tkanine opšijte cik-cak bodom na šivaćoj mašini da se tkanina ne bi dalje osipala.

Šivenje

Kao što se vidi na slici dole (slika prikazuje lice gotovog pončoa), levu i desnu ivicu podvrnula sam na spolja i proštepala ih kako bih skratila širinu da ne pada previše preko šake kada se ogrne. Podvrnuvši ivicu na spolja, dobila sam efekat manžetne, a ako vam se takav izgled ne sviđa, možete ih podvrnuti na unutra. Izrez sam 2x podvrnula ka unutra i takođe ga zaštepala.


Od končića koje sam izvukla iz tkanja da bih dobila rese, isheklala sam petljice za dugmad i našila ih s naličja uz desnu ivicu izreza. Ove petljice možete sašiti i od trake za obrubljivanje. Tri velika dugmeta postavila sam ukoso i ručno ih prišila za levu stranu pončoa.



*     *     *




Коментари